Thursday, December 9, 2010

Ikat Rambut Kreatif

Entry saya kali ni khas untuk orang perempuan yang berambut panjang. Tapi ni tak bermakna orang lelaki tak boleh baca. Boleh.. orang lelaki pun boleh baca juga. Ye la, mana tahu dah baca nanti boleh beritahu kat adik perempuan ke, emak ke, girlfriend ke atau isteri.

Sebelum saya teruskan entry ini, saya ada satu soalan untuk orang perempuan rambut panjang. Pernahkah awak ada masaalah mengikat rambut yang panjang sebelum pakai tudung? Jap.. orang perempuan yang rambut pendek sila ambil perhatian juga.  Ye la, mana tahu tetiba teringin kempunan nak simpan rambut panjang kan? 
Tahukah anda rambut yang panjang kalau tidak diikat dengan rapi akan cepat terburai? Saya tanya sebab rambut saya selalu terburai, tetiba je terjuntai keluar dari tudung. Satu masaalah lagi, rambut kalau diikat terlalu ketat pula akan menimbulkan kesakitan dikulit kepala. Tu yang tak pasal2 cepat naik darah. Dan lebih teruk lagi kalau rambut diikat dengan getah (alaa.. rubber band yg kaler merah tu) apabila ditarik banyak rambut akan tertarik sama dan berguguran seperti daun2 berguguran. Kalau sikit takpe, banyak sey!  Silap hari bulan boleh tipis rambut dibuatnya. Tak caya tanya Bedah. Betul kan Bedah?
Idea kreatif saya kali ini ialah Ikat Rambut Kreatif. Mungkin dah ada orang gunakan cara ini cara senyap2.  Tak kisah la, sebab idea marbeles ni tercetus dikepala saya sendiri bila melihat seorang pensyarah itu ikat rambutnya. Memula kenalah beli alat pengikat rambut untuk buat siput rambut ni. Harganya lebih kurang $5. Kemudian ikat rambut mengikut rajah diatas untuk cara2 mengikat rambut awak yang panjang menghurai tu.
Setelah siap, rambut akan kelihatan lebih kemas. Dan penting sekali anda akan merasa lebih selesa dan kain tudung akan terletak lebih cantik.

No comments:

Post a Comment

Terima kaseh :)


Shoutbox by ngai.cc

 

Template Design By:
Kreatif Dsign